Testi1

maanantai 1. lokakuuta 2012

O thou of little faith, wherefore didst thou doubt?

Mmmmoi. Kokeilin huvin vuoks tehdä tollasen vähän niinku leffojen alussa on näitä "logoja", niinku "Lions gate" ja niin edelleen. Hehe, mua naurattaa toi vähä :---D Äiti sanoi, että näytän sammakolta. Älkääkä lapset leikkikö kelmun kanssa, siihen voi oikeesti tukehtua!! Hienot äänitehosteet pöllin freesound.orgista.
Kuva 1: Aina niin pirteänä
Kuva 2: Kun alan tekemään uutta leffaa, kuuntelen yleensä musiikkia. Sillä tavalla pääsen oikeaan tunnelmaan, koska luonnollisesti mun videoissa on aina jokin tietty tunnelma, jonka haluan välittää muille. Tällä hetkellä iPodissa soi Mozart ja muuta klassista, esimerkiksi John Taveneria.
Kuva 3: Mulla on aina paperia ja kyniä mun yöpöydänlaatikossa. Miksi? Yleensä juuri ennen kuin mä nukahdan, mä saan inspiraation ja mitä lähempänä muistiinpanovälineet on, sitä parempi. Sit kirjoitan kaiken tolleen tosi suttusesti ylös ja sitten se jää muhimaan kivasti yön aikana ja aamulla ehkä lisäilen vielä jotainö
Kuva 4: Muuten mä kirjoitan mun ideat raakileina ylös Muistioon, en siis Wordiin. Noissa lauseissa ei välttämättä oo mitään järkeä, koska kirjoitan ne heti ylös kun tulee mieleen. Ne siis sisältää joitakin yksittäisiä kohtauksia tai jotain mitä nyt ikinä tuleekaan mieleen. On tärkeää, ettei oo liian kriittinen itsensä kanssa, vaan kaikki ideat on tervetulleita. Yleensä jos oon vaikka kaupungilla, koulussa, missä tahansa poissa kotoa, kirjoitan mun kännykän muistioon ja kirjoitan ne kotona heti ylös, koska monesti on käyny niin, että on luottanut siihen, että kännykkä pysyy ehjänä ja sitten kaikki muistiinpanot on pyyhkiytynyt pois.

Musiikin lisäksi inspiraatiota tulee leffoista ja joskus selailen WeHeartIt:a ja kirjoitan sinne hakusanaan sen tietyn tunnelman. Semmoisista eväistä se leffa pikkuhiljaa alkaa syntyä. Mikään ei oo kamalan konkreettista. Kun päätän, ketä kuvaan, yleensä näyttelijä(t) kysyy, "niin mitä me kuvataan, mitä me tehdään?" ja mä aina vastaan "en mä tiedä. kattoo sitte". Joskus mulla voi olla rekvisiittaa mukana, joskus mulla ei oo muuta kuin kamera. Yleensä valikoin sellaisia näyttelijöitä/malleja, jotka ite inspiroituu siitä kuvaustilanteesta, jolloin mun ei oikeastaan kamalasti tarvi ohjata. Sanon aina "Joo, pidä toi" tai "tee samalla lailla, mutta lisätään siihen...". Kuvauspäivän lopuks on ihanan palkitseva olo.
          Huomenna Elina tulee meille. En malta odottaa, että päästään tekeen kaikkea kivaa. On mulla jotain aineksia jo valmiina päässä, mutta katotaan mitä syntyy! Ainoa huono puoli tässä on, että ota taas liikaa kaikkea tekemistä kerralla. On se kuvisdiplomi + edellisen jakson tekemättömät tehtävät + seuraavan jakson jutut. Hups!

~ Minni ~

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Ovvai :---D no mut hyvä! Eikä mitenkään vaikea tehdä, kamera suoraan naaman eteen, kelmu päälle ja vedä henkeen niin kelmu tukkii nenänreiät ja suun :D sitten kun muokkasin, laitoin tietysti mustavalkoiseks, kontrastitasot kuntoon ja sit etin hassuja äänitehosteita freesound.orgista. näin!

      Poista