Testi1

tiistai 4. marraskuuta 2014

Wow, I wish I could speak whale

Pöö. Jostain syystä aina kun oon kipeenä tykkään meikata ja laittaa ykköset ylle ja sit vaan istun sohvalla ja oon silleen "When you are ready to go out and your friends cancel...." Joskus myös leivon eikä se oo hirveen hyödyllistä välttämättä muille, jos pöpösillä käsillä teen herkkuja. 
Mul on tossa uv huulipunaa, mutta haluaisin vielä semmosen kivemman värisen, semmosen kirkkaanvaaleansinisen! Se olis cool. Ja saanks nyt avautua mun kivuista?
     En laita kuvaa tänne, ettei ihmiset pyörry, mutta nyt oikeesti alkaa tympii nää ainaiset kivut. En enää muista, miltä tuntuu elää ilman kipua. Tällä kertaa suun takaosassa on jokin helvetin iso patti, enkä tiedä, onko se tullu raudoista vai hampaista vai onko mulla jokin viirus. Oikean puolen posken sisäpuoli on myös täynnä sellasia "uria" jotka on ainakin raudoista, mutta sitten mun leukaluu ja kaulan rauhaset on ihan turvonnu. Jottei olis liian helppoa tää eläminen, myös mun kurkku on niin kipeä, että mun täytyy aina "miettiä" ennen kuin nielaisen, koska sekin sattuu niin julmetusti. Kuihdun kohta, kun en oo lauantain jälkeen pystyny syömään kunnolla. Voiko ihmisen elämä olla vaikeempaa? Tätä on jatkunut yli vuoden, siis toistan, yli vuoden melkein jokapäiväistä kipua. 
     Hammaslääkäriltä oon anellu vaikka kuinka monta kertaa, että pliiis, etkö sä vois määrätä mulle jotain lääkettä! Ja vastaukseksi olen saanut mm.
1. Kaupasta saa 400mg buranaa
2. Ei sen pitäis sattua
3. Kipu kuuluu asiaan
Nyt kun soitin opiskelijaterveydenhuoltoon näistä mun kivuista, kun oon joutunu oleen pari päivää koulusta pois, nekin sanoo "joo kyllä me voidaan sun kurkkuas kattoo, mutta jos se suu on kipeä niiden rautojen takia, niin me ei voida asialle yhtään mitään". Mitä täällä maassa pitää tehdä, että sais hoitoa tai edes kunnon lääkkeitä? Saan niin ristiriitaisia vastauksia kaikilta. 
    Kerran olin päänsärkylääkärillä migreenin takia ja sen mielestä mun migreenit on hormonaalisia ja oli vaihtamassa mun ihanat e-pillerit minipillereihin, kun taas fysioterapeutti sanoi "jos niitä lihasrelaksantteja on kerta olemassa, niin kyllä niitä kantsis käyttää. Mut niitä mä en voi sulle määrätä, kun en oo lääkäri". Että tota joo.
     Täällä himassa vaan oon ja itken, kun sattuu niin helvetisti. En pysty keskittymään mihinkään, en itse asiassa edes tän postauksen kirjoittamiseen, joten jos on hirveesti kirjoitusvirheitä, niin se johtuu siitä. Kouluhommia pitäis tehdä, mutta kun ei vaan pysty.
     Okei, kiitos hyvät lukijat, että sain avautua. Onko teillä hammashoidon tai vastaavan kanssa ollut samanlaisia ongelmia tai kenties vielä pahempia? 

~ Minni ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti