Testi1

keskiviikko 4. syyskuuta 2013

I'm not a whore. I'm a call-girl. There's a difference, you know?

Heips! Viikko Helsingissä oli ihana, kävin kattoon The End -näyttelyn Tennispalatsissa, Nathalie Djubergin ja Hans Bergin näyttelyn Taidehallissa ja kävin kiertään Runokuun tapahtumia Dubrovnikissa ja Ravintola Kaisaniemessä! Kulttuurintäyteinen viikko siis! 
 Oon huomannut, että Helsingissä osaan olla jotenkin rennommin kuin Tampereella. Siellä mä vaeltelin ympäriinsä, löysin kivoja uusia liikkeitä ja divareita, istahdin kahville ja vain olin - en mä sellasta Tampereella tekis. Mun mielestä ihmisten tarkkaileminen on ihan älyttömän viihdyttävää ja mielenkiintoista puuhaa, joskus pelkkä kävelytyyli voi paljastaa ihmisestä paljon. Yhtenä päivänä menin kahvilaan piirtämään mun edessä olevaa maisemaa (siis ihan vain kahvilan seinää ja tiskin takana olevia kahvipaketteja pullollaan olevia hyllyjä...) ja mulla oli sellanen olo, kuin olisin kotonani. Tampereella pitää aina olla tilaamassa uutta kupillista kahvia, ettei häädetä pois.... 
          Anteeksi nyt kun ylistän koko ajan, mutta verratkaapa esim. Helsingin ja Tampereen Akateemista! Helsingin Akateemisessa on sohvia ja kahvila, siellä saa lukea rauhassa kirjoja vaikkei niitä ostaiskaan, mutta Tampereella Akateeminen on ollut aina pieni ja ankea (nyt vieläkin pienempi, lastenvaatteiden ja ulko-oven vieressä...) eikä siellä voi rentoutua kirjojen kanssa, koska niitä ei saa lukea paikan päällä. Tyhmää. 
          Maailman paras leffadivari on muuten Vitosen divari, siellä tulee aina hyvä mieli! Voisin ostaa sieltä kaiken, mutta viiden euron hinnat vähän jarruttaa, etten lähde kymmenen leffan kanssa sieltä ulos XD viimereissulta tarttui mukaan: True Romance, Gia, Disco Pigs, Rakastaa...ei rakasta ja One Hour Photo. Vanhempi mies myyjä on ihana, saa mut aina hyvälle tuulelle: "mun täytyy valitettavasti rankasta sua 25llä eurolla. Pistä suut makiaks ja ota siitä kettukarkki". Aaa!
 Viime keskiviikkona vietettiin äidin, Eetun (from kustannusosakeyhtiö Paasilinna) ja Kennethin kanssa kiva iltapäivä Tervasaarella! Taas uusi paikka, missä en ollut ennen käynyt. 
Oli ihan mielettömän upea päivä!! Ei edes tuullut niin paljoa kuin olin kuvitellut. Meri on ihana.
Käytiin moikkaamassa äidin kollegoja, juotiin viiniä, kuunneltiin runoja<3
ja pääsin Claes Anderssonin kanssa kuvaan. Mahtavaa! Kehystäisin tän jos voisin.
Mulla piti olla viime perjantaina leikkaus, mutta sitä jouduttiin lykkäämään, koska mulla oli hirveä yskä. Oonkin tässä köhinyt jo yli viikon, not nice! Mutta on ollut kivaa olla "kunnolla kipeänä", en tiiä oonko vähän outo kun ajattelen näin. Mun mielestä on ärsyttävää, jos on silleen vähä niinku kipee, muttei kuitenkaan oo, vois tavallaan mennä esim. kouluun, mutta on niin uupunut jne... Oon kohta juonut koko yskänlääkepullon tyhjäks, tänään ajattelin pärjätä ilman, vaikka edelleen yskin kovasti. Semmosta! Nyt mulla onkin teille ilmoitusasiaa:

Take Away - tutkimus kuolemasta on päässyt Kino Sampo Film Festivaalin ohjelmistoon! Festivaalit pidetään 13.9. Riihimäellä, tulepa ihmeessä käymään!! Ite oon ainakin tulossa paikan päälle :--) enemmäm infoo täällä: https://www.facebook.com/events/271437579648030/?ref=22  Siistiiii!!

~ Minni ~  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti