Testi1

sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Happy New Year 2015!

No hei! Ja hyvää uutta vuotta 2015! 
Vuoden ensimmäinen blogiteksti alkaa melkoisella angstilla, joten koittakaa kestää. En oo koskaan ollut näin paljon kipeänä lyhyen ajan sisällä! Joulukuussa sairastuin ekaa kertaa angiinaan. Kurkku oli kuin suoraan oppikirjasta, turvonnut ja valkoisilla peitteillä varustettuna. Kuumetta oli joka päivä 38 astetta ja sitä rataa. Näissä karmeissa olosuhteissa pidin 21-vuotissyntymäpäiväni myös:
Tosiaan, mun synttäreiden teemana oli space grunge! Ihanaa kuinka niin moni panosti<3 mutjuu, olin 38 asteen kuumeessa ja viltin kanssa sohvalla. Aina kun ovikello soi, heitin viltin nurkkaan, tervehdin vieraita ja sit taas takasin viltin alle. Mutta mä selvisin! Ja meillä oli himona väkeä ja hyvää ruokaa ja ja ja!
TAMK Näyttötyö 2014 from Mikaela Välipakka on Vimeo.
Ja tässä mun syksyn satoa, nimittäin näyttötyö! Ihana Karri teki siihen törkeen hyvän musan<3 suurkiitos Adalle, Sannille, Miljalle ja Ellalle! Kiitos, että jaksoitte mun kameran takana riehumista ja siitä, ettette hätkähtäneet, kun ammuin teitä savukoneella, joka välillä piti hyvin epäilyttäviä ääniä. Kiitokset myös sängylle ja sen jousille, jotka kesti pomppimista, hehe.
Tää video näyttää sen, miten toimin kuvauspaikalla. Ja joo, tiedostan olevani ruma, mutta jos mua ei kerta kuvata tolla videolla, niin mikäs siinä sitten? Mua ei aina jaksa kiinnostaa itseni laittaminen, enkä ota itseäni aina kovin tosissani. Tää making-offi on siis Katan kuvaama ja käytiin Tehdas 108ssa kuvaamassa Birdflylle uutta muotivideota. Yleensä meillä on mietittynä pari jotain kuvaa ja yleinen tunnelma, mutta muuten meillä ei oo mitään kuvauskässäriä ja niin edelleen. Tykkään olla sponttaani ja mun mielestä liika etukäteen-suunnitteleminen vie multa voimia. Vaikka sekoilen kameran takana ja mieluummin näytän käsin, kuin sanoin mitä haluan mallin tekevän, niin lopputulos on ainakin hyvä. Tiedän täsmälleen mitä teen. Kiitos ihanalle Adalle, että jaksat mua ja mun huonoja vitsejä<3
  Kuolema on IN! valittiin Tampereen elokuvajuhlien Kelaamo-näytökseen vuosimallia 2015! Eli nähdään siellä ;) ja muistakaahan hakea filkkareille talkoolaiseksi, omasta kokemuksesta voin kertoa, että se on sairaan siistiä! Tee hakemus täällä: http://tamperefilmfestival.fi/talkoolaishaku/
Angstiteksti jatkuu: angiina onneksi parantui jouluaattoon mennessä, mutta mulla jäi hirveästi rästiin tehtäviä koulussa, kun olin kipeä. En jaksanu millään olla edes koneella, kun oksetti koko ajan. Uutena vuotena kaaduin melko ilkeästi. Olin Klubilla ja kaikki huusi, että "vuosi vaihtuu, tulkaa kattoon ilotulituksia!" ja minähän sitten juoksin, enkä tajunnut, että klubin terassi oli tosi liukas, joten horjahdin, viinilasi tippu kädestä ja kaaduin just kaiteen eteen. No, mut nostettiin salamana ylös vaan ja bileet jatku. Aamulla en voinu puristaa oikealla kädellä ja myöhemmin tajusin, että mulla oli verenpurkauma ja lihakset oli revenny. Näin parinkin viikon jälkeen käsi on edelleen kipeä, mutta ei se mitään! Jos olisin vaikkapa harrastanut bodaamista, ei mun lihaksille olis tod näk käyny mitään, en harrasta minkäänlaista liikuntaa, joten ihan oikein mulle :D tää ehkä opettaa sen, että vois siä lenkillä ehkä käydä välillä tai nostella edes painoja, kun kattoo salkkareita.
     Kaatumisen lisäksi uuden vuoden jälkeen mun angiina uusiutui. Kyllä. Onneks näin lääkärintyttönä tajusin sen nopeasti, joten uusi antibioottikuuri onneks autto ennen kuin angiina paheni samankaltaiseks kuin se edellinen. Mutta kuumetta oli taas ja silleen. 
     Ja kaiken tämän päälle mun hammashoidot alkaa (ehkä) olla aika finaalissa. Sieltä ikeineiden syöveristä tulevasta rautahampaasta kuulemma näkyy semmonen pienen pieni pala. Aika hullua. Vuodesta 2013 kestävät kivut ei oo ollu turhia, ei todellakaan. Taas kuitenkin laitettiin semmonen veto tonne hampaiden väliin, että itkua väännän vähän väliä. Ja mua kuumottaa tuleva kahden viisurin poisto. Käääk. 
     Kivuista huolimatta oon aika toiveikas tämän vuoden suhteen. On tulossa paljon kivoja projekteja! Mm. meillä koulussa alkoi fiktioproejkti, eli tehdään porukalla lyhäri. Mä saan olla apulaisohjaajana, jee! :) Niin kuin aina: stay tuned!

~Minni~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti